Skip to content

Obama l’outsider

26/04/2011

Lo stratega della campagna elettorale per la rielezione di Barack Obama Jim Messina ha inviato una email con tanto di video (in basso) ai sostenitori del presidente in cui delinea le difficoltà a cui ci si deve preparare con l’avvicinarsi del voto.

Nonostante Obama sia il presidente in carica, dal messaggio di Messina, tipico dell’approccio della squadra Obama al fare campagna elettorale (caratterizzato dalla continua ricerca di un contatto diretto e personale con la base di attivisti attraverso l’uso massiccio delle nuove teconologie), si capisce immediatamente che l’immagine di Obama che verrà pubblicizzata nei prossimi mesi è quella dell’outsider, del community organizer che procede passo passo solo grazie al sostegno della gente comune.

“Ogni mattina, quando ci svegliamo, dobbiamo ricordarci che questa campagna verrà vinta o persa sulla base di un solo voto in un solo seggio”, dichiara Messina nel video, segnalando un altro aspetto della strategia per la rielezione di Obama, ovvero di far apparire il presidente se non come lo sfavorito comunque come impegnato in una lotta voto su voto.

2012
Valentina —

I want to show you a quick presentation I’ve been giving to the first staff coming on board here in Chicago, outlining our strategy to win and our overall approach to this campaign.

In the weeks and months to come, we’ll ask grassroots supporters like you to meet with one another and local organizers to take the first steps to victory on November 6th, 2012.

But before we begin meeting in living rooms and backyards across America, it’s important that we communicate with each other about a set of principles for the organization and our overall strategic thinking about how the race will shape up.

The most important aspect is this: Our campaign will be grounded in President Obama’s experience as a community organizer. This notion of ordinary people taking responsibility for the organization at the neighborhood level is not only the way to win, it’s also the way politics ought to work. Our campaign will be an example of innovation and efficiency, but it will also be an example of civic engagement at its best and most rewarding.

Have a look at the briefing, then say you’re in to help build this campaign:

This plan will evolve as we get feedback from grassroots supporters like you over the weeks and months ahead. That’s already happening — as you know, we’ve already started the process of having one-on-one conversations with people in every state to gather thoughts and ideas, and thousands more talks will take place over this spring and summer.

But this briefing should give you a sense of our current thinking about how we’ll build an unprecedented grassroots campaign to win — with you leading it.

Thank you,

Messina

Jim Messina
Campaign Manager
Obama for America

Donate
Paid for by Obama for America
Contributions or gifts to Obama for America are not tax deductible.
Annunci
No comments yet

Rispondi

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione / Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione / Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione / Modifica )

Google+ photo

Stai commentando usando il tuo account Google+. Chiudi sessione / Modifica )

Connessione a %s...